20 Ocak 2014 Pazartesi

BEZE

   Bir süredir deneyip de başarılı olamadığım bir tarifti bu. Bunun gibi bir de makaron yapmayı bir türlü beceremiyorum. Onu da bir gün tutturacağım inşallah, çünkü yılmıyorum. Beze de aynı şekilde oldu. Ne zaman asta yapsam kremasına kullandığım yumurta sarılarından sonra bir sürü yumurta akım oluyor. Yine böyle bir gündü ve tesadüfen televizyonda beze yapımını seyrettim ve bu sefer olacak dedim. Fırından çıktıktan sonra bezeleri görünce nasıl sevindiğimi anlatamam. Hemen benim gibi bu işi zor olarak görenlere yazayım dedim. Malzeme oldukça az ama ortaya çıkan şeyler tam çocuklara göre. Beze sevenlere duyurulur:


MALZEMELER:
4 yumurta akı
125 gr. toz şeker
125 gr. pudra şekeri
2 yemek kaşığı nişasta
YAPALIM:

  • Yumurta akını mikserde çırpmaya başlayın, koyulaşmaya başlarken toz şekeri de azar azar ekleyin. Aklar tıraş köpüğü kıvamına gelinceye kadar çırpın. Sonunda akların olduğu kabı ters çevirdiğinizde kaptan akmaması gerekiyor.
  • Pudra şekeri ile nişastayı ayrı bir kapta karıştırın. Bu karışımı akların içine boşaltın ve aşağıdan yukarı doğru, akları söndürmeden, bir spatula ile karıştırın.
  • Fırını 80-90 dereceye ısıtın. Krema torbası yardımı ile pişirme kağıdı serilmiş tepsiye spiral şeklinde sıkın.
  • Fırında yaklaşık 2 saat pişirin.

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Hayatın Kıvamı by GeCe